Thursday, October 8, 2015

Girl Talk: PMS The Struggle is Real

Hello Everyone!


Welcome to another Girl Talk post. Today I will be discussing the struggles of PMS. PMS varies from every girl and woman, and some women don't experience many PMS symptoms. I'd be lying if I said I wish I didn't experience PMS symptoms! I can be super moody, emotional, irrational, and sensitive. Let's not forget the headaches, cramps, bloating, and hunger.


One of my favorite PMS comfort foods


Another one my favorite PMS comfort foods


Even though PMS is very annoying, I try to keep my emotions in check when dealing with others. When I'm not having such a good PMS day, I deal with others on a need or have to basis. It's not really good to lash out because I'm PMS-ing lol. Seriously the struggle is real. At least on the bright side these symptoms only last a few days and then I'm back to feeling like myself again.


* This is NOT a sponsored post.

If you ladies were unaware, U by Kotex is giving away free samples on their website. You can get your free U By Kotex sample HERE
 
 
 
NOTICE FROM MONDAY 10/5/15:

If you've been keeping up with the News and weather lately, you may have heard that South Carolina experience flooding over the weekend. Well I live in SC and the weather was terrible,
and the aftermath is terrible as well. The carpet in my apartment was completely flooded by Sunday morning when I woke up (and other damages), but I feel so blessed and grateful to have a home. I should be posting content that I have drafted this week, but my commenting and responding may be delayed since I have to take care of cleaning etc. Please keep the residents of South Carolina in your thoughts and prayers. Thanks for understanding!

Pilar 

18 comments:

  1. I always tend to end up crying a lot when I'm pmsing lol!! Other than that I'm not too bad(I hope!) and I don't crave sweets but if I do end up eating them I'm always like OMG THIS IS SO GOOD NOM NOM! And unfortunately we l do struggle with this, so this is a great post and topic to talk about Pilar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. LMAO! You just described me without the crying part! I'm not much into dessert but when it's close to that time of the month, give me all the damn cakes, I want them all. Haha!

      Delete
    2. Omgosh I can be so emotional! I tend to cry as well! I really don't eat a whole lot of sweets, but during PMS I tend to indulge in sweets particularly ice cream and chocolate lol. Then I feel super guilty haha! I would love to say that I'm not that bad during PMS, but I'm sure others would disagree with me lol. At least I go back to normal once it's over!

      Delete
    3. And thanks! I thought that thid would be a good topic to discuss on my blog!

      Delete
  2. I get sleepy when I PMS and very tired sometimes I crave for sweets and sometimes I do not want to eat at all weird right. Good post.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! I do get sleepy as much as I feel tired and I usually rather eat sweets than an actual meal lol!

      Delete
  3. I tend to become moody and hungry when I'm pmsing. Great post!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! I'm very moody sometimes, that's why I rather be by myself!

      Delete
  4. This is actually very timely for me because I was at the gym this morning and started crying for no reason and then realized...ahh...PMS. HAHA. I get super emotional and want to eat all the junk food in the world!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lol! Too funny! Don't feel bad I've been like that too in the past. I'll just start crying and then realize it was PMS!

      Delete
  5. PMS is the worst! It's really like having an illness for a few days.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know right! I'm just glad PMS only lasts for a few days!

      Delete
  6. HaHa Pilar, you make the best of it! Krispy Kreme always makes me happy :D
    http://www.averysweetblog.com/

    ReplyDelete
  7. OMG, Krispy Kreme is the best, I could literally eat two at one go and I don't even like donuts! This is such good topic, Pilar and thank you for writing!

    Shireen | Reflection of Sanity

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! I try to eat just two and then I make myself step away from the Krispy Kreme donuts!

      Delete
  8. Pms can be the worst! I usually crave sweets and I just want to sleep!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I agree with you about the sweets!

      Delete

Welcome to the New Beauty and More by Pilar

Hello Everyone! Notice anything different? I've been m.i.a. for about a week because I was working on redesigning and updating my b...